Cum își petrec românii timpul liber. Ce activități preferă majoritatea
Un studiu realizat recent arată cum își petrec românii timpul liber. Cei mai mulți dintre ei obișnuiesc să prefere compania apropiaților după ce se încheie programul de muncă și în zilele în care nu lucrează.
Ce activități au românii în timpul liber
Potrivit rezultatelor studiului Reveal Marketing Research, românii își petrec timpul de obicei în compania apropiaţilor (62% dintre ei), mai ales în cazul tinerilor cu vârste cuprinse între 25 și 34 ani (70%).
Alți 26% dintre români au spus că își petrec timpul liber în egală măsură singuri şi în compania celorlalţi, iar 12% au spus că stau mai degrabă singuri.
În ceea ce privește activitățile din timpul liber, 66% dintre români preferă plimbările în parc. Acestea sunt apreciate mai ales de femei – 72% dintre femei versus 61% dintre bărbați.
În clasamentul activităților pe care le au românii în timpul liber urmează: cumpărăturile (63%); mersul în vizită (55%); ieşitul în oraş la terase, restaurante, cafenele etc. (40%); mersul la cinema (26%) sau activităţile sportive ori mersul la sală (23%).
“Dacă ne referim la activităţile preferate atunci când timpul liber este petrecut acasă, în topul preferinţelor regăsim treburile casnice (65%) – în special în cazul femeilor (72% vs. 57%), vizionarea de filme/ seriale (62%) şi petrecerea timpului pe site-urile de socializare (60%).
Alte tendinţe sunt reprezentate de faptul că femeile investesc semnificativ mai mult timp decât bărbaţii în ritualuri de îngrijire personală acasă (46% versus 27%), în timp ce bărbaţii se informează în mai mare măsură despre subiectele de interes (52% versus 44% femei)”, arată concluzia studiului.
În ceea ce priveşte categoriile de vârstă, tinerii de 18 până la 24 ani preferă în mai mare măsură să se joace diverse jocuri de societate sau jocuri video (35% versus 24% total eşantion), iar cei de 25 – 34 ani preferă mai degrabă să asculte muzică (51% versus 39% total eşantion) sau să comande mâncare online (31% versus 25% total eşantion).
Ce mănâncă și ce beau românii când ies în oraș
În ceea ce privește alimentele și băuturile pe care le consumă atunci când ies în oraș, 61% dintre români aleg pizza, iar 58% aleg băuturi răcoritoare sau non-alcoolice.
“Urmărind obiceiurile de consum ale românilor atunci când ies în oraş (terasă, restaurant etc.), observăm că băuturile reprezintă principala categorie de produse consumată, ieşitul în oraş fiind asociat în principal cu ideea de socializare, relaxare, de a sta la un pahar de vorbă.
Îndreptându-ne atenţia către procente, băuturile răcoritoare sau non-alcoolice sunt preferate de 58% dintre români, acestea fiind urmate de cafea (55%) şi de băuturile alcoolice (45%), cele din urmă fiind preferate într-o măsură semnificativ mai mare de bărbaţi (56% vs. 35% femei).
Dacă ne referim la mâncare, pizza este preferata românilor (61%), urmată de mâncarea gătită tradiţională sau internaţională (41%), fast food (39%) şi desert (39%)”, arată concluzia studiului.
Același studiu mai arată că doi din zece români aleg ce să consume în funcţie de ceea ce consumă cei cu care sunt în oraş. Bărbaţii sunt mai predispuşi să fie influenţaţi de alegerile şi părerile celorlalţi: 23% versus 14% în cazul femeilor.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 24-28 iulie 2023. Mărimea eşantionului a fost de 1.002 respondenţi. Studiul a inclus şi șase interviuri în profunzime, ce presupun o analiză amănunţită a motivaţiilor, comportamentelor şi obiceiurilor consumatorilor.